کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

جواد مجابی شاعر متولد ١٣١٨ شهر قزوین و ساکن تهران است.

مجموعه‌های منتشرشده: «فصلی برای تو»، «وطن روی کاغذ»،«شعر امروز خیابان» و...

توهین چرا به حیوان!؟


لیز می‌خورند و کلّه‌پا می‌شوند و له می‌گردند و
باز سرنگون می‌شوند و سر می‌خورند و هیچ و پوچ می‌شوند
آنان که حقشان بود
                              سرنگون ‌شوند و
                                                         هبا و هدر گردند
جز این؛ سزاوار وضعی دیگر بودند خرچسونه‌ها!؟
دست نگه‌دار لطفاً!
توهین می‌کنی به ویرانه‌گرد کوچک بی‌آزاری
که هیچ‌گاه اردوگاه مرگ برپا نکرد
                                            غارتگر و ستمگر و مصلح نوع بشر نبود
دریا و کوه و جلگه را نیالود
باعث جنگ و انهدام انسان و جهان نبود
در مجمع جهانی از صلح دم نزد و از محیط زیست
خرچسونه مسئول هیچ آوارگی قومی نبوده
نمی‌توانسته زندانی به وسعت یک کشور بنا کند
رسانه‌های انحصاری دروغ و نفرت و نفرین نداشته
خرچسونه هیچ فرهنگی را ریشه‌کن نکرده، هیچ تفکری را
از میزها، از منصب‌ها از نام‌هاشان لیز می‌خورند و
سرنگون می‌شوند آنان که حشرات را بدنام کرده‌اند.

جواد مجابی