کتاب ها

Books

اشعار

poetry

صوت ها

audios

ویدئوها

videos

بیوگرافی

متولد 1329، لنگرود (ساکن تهران). مجموعه‌های منتشرشده: «قصیده‌ی لبخند چاک‌چاک»، «خاکستر و بانو»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی» و...

فکر کن دزد به خانه‌ات زده

فکر کن دزد به خانه‌ات زده
به پلیس تلفن می‌زنی
پلیس می‌آيد و دست‌بندت مي زند
سراسر زندگی‌ام همین بود.

روزی سر بلند می‌کنی  و می‌بینی 
به رنگ کردن زنجیر زنگ‌زده‌ات مشغولی
تمام چیزهای تازه زندگی‌ام همین بود.

ترانه‌ای می‌شنوی
می‌گویی: آی...
همین است که دمی فرصت نکردم 
به فراغ‌بال بنشینم و
گوش کنم.

این‌ها چیزهایی است که در سلول انفرادی می‌فهمی.
 

محمد شمس لنگرودی